English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna Aktualności
Zakładki 3
zakladki_video

Aktualności

DRUKUJ

Znamy laureatów nagród „Dobroczyńca Roku 2014”

29-05-2014

Nowa Era, SMAY, Stocznia Darłowo M&W, Fundacja Allegro All for Planet, Tesco Polska oraz Wodociągi i Kanalizacja „HYDROKOM” to tegoroczni laureaci konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”. Nagrody przyznano 28 maja br. podczas Gali Finałowej w Warszawie, objętej Honorowym Patronatem Pary Prezydenckiej – Prezydenta Bronisława Komorowskiego oraz Małżonki Prezydenta RP Pani Anny Komorowskiej. W kapitule konkursu zasiada Prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski.

 

W kategorii „Projekt społeczny – duża firma” zwyciężyła Nowa Era nominowana przez Stowarzyszenie "Towarzystwo Navegadores" za projekt "eduBudzik – Nakręcamy Edukację!" oraz kolejny, przeprowadzony w Marokańskiej wiosce Idaougnidif. Pracownicy Nowej Ery  wyremontowali ośrodek edukacji i aktywizacji zawodowej, następnie go wyposażyli i uruchomili, dzięki czemu firma zapewniła dostęp do edukacji dla miejscowych, niepiśmiennych kobiet. W kategorii „Projekt społeczny – mała/średnia firma” w tym roku zwyciężyła firma SMAY, nominowana przez „Dzieło Pomocy św. Ojca Pio”. Organizacja ta prowadzi projekt mieszkań wspieranych, dzięki czemu bezdomne rodziny uczą się samodzielnego prowadzenia domu.

 

W kategorii „Wolontariat pracowniczy” laureatem została Stocznia Darłowo M&W. Od 2010 r. firma jest Partnerem Strategicznym Darłowskiego Centrum Wolontariatu w ramach Programu "Działaj Lokalnie” i realizuje wartościowe akcje społeczne poprzez wolontariat pracowników i ich rodzin. Jego głównym celem jest wspieranie i rozwijanie zaangażowania pracowników, w szczególności w zakresie sportu i ochrony środowiska.

 

Z kolei we wprowadzonej w tym roku kategorii „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu”, której opiekunem jest Orange Polska, zwyciężyła Fundacja „All for Planet” firmy Allegro, działająca na rzecz promocji ochrony środowiska i edukacji proekologicznej. Organizując kampanię „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” połączono konkurs indywidualny z rywalizacją województw. Uczestnicy, wykorzystując specjalnie przygotowaną aplikację mobilną, „zbierali” kilometry pokonywane na rowerze i realizowali zadania konkursowe.

 

W pozostałych kategoriach – „Zaangażowanie lokalne” oraz „Strategia społecznego zaangażowania”– zwycięzców wybierali członkowie kapituły konkursu, w skład której weszli: Henryka Bochniarz (Konfederacja Lewiatan), Anna Potocka-Domin (BCC), Magdalena Rędziniak (Orange Polska), Jerzy Karwelis (ekspert rynku mediów), Jerzy Koźmiński (PAFW), Kazimierz Krupa (Forbes), Andrzej Malinowski (Pracodawcy RP), Wojciech Szeląg (Polsat), Kamil Wyszkowski (UNGC). Za strategię społecznego zaangażowania Kapituła nagrodziła Tesco Polska za stworzenie spójnej, odpowiedzialnej i przemyślanej strategii społecznego zaangażowania firmy. Z kolei za „Zaangażowanie lokalne” kapituła nagrodziła firmę Wodociągi i Kanalizacja „HYDROKOM”. Spółka aktywnie i stale angażuje się w działalność na rzecz pomocy potrzebującym, stale wspiera materialnie przedszkola, szkoły, domy dziecka i instytucje zajmujące się pomocą osobom niesprawnym.

 

Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od 17 lat towarzyszy dużym i małym firmom, promuje te najbardziej odpowiedzialne i zachęca do pójścia w ich ślady. –  Od lat pokazujemy, że w całej Polsce są przedsiębiorstwa, dla których działania społeczne są równie ważne, co sukces w biznesie. Wokół Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” powstała szeroka i różnorodna koalicja mediów, organizacji biznesu, organizacji pozarządowych i instytucji naukowych, które wspólnie pracują na rzecz diagnozy i rozwoju roli społecznego zaangażowania biznesu w Polsce – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

 

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY. Partnerem merytorycznym Konkursu i opiekunem nowej kategorii konkursowej „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu” została firma Orange. Partnerem technologicznym Konkursu jest DBS Systems. Konkurs organizowany pod patronatem PARP. Partnerami wspierającymi są: Business Centre Club, Konfederacja „Lewiatan”, Pracodawcy RP, Związek Firm PR, UNGC, Freshmail. Patroni medialni: Forbes, Manager, PURPOSE, wyborcza.biz, BIZON, CSRinfo.org, CRnavigator, Marketing przy kawie, ngo.pl, kampaniespoleczne.pl, odpowiedzialny biznes.pl, Businesswoman&life.