English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna Aktualności
Zakładki 3
zakladki_video

Aktualności

DRUKUJ

Poznaliśmy tegorocznych Globalnych Liderów Przyszłości

08-12-2016

(zdjęcie: materiały organizatora)

 

Czy polskie firmy wykorzystują szanse międzynarodowej ekspansji? Z pewnością udaje się to laureatom trzeciej edycji konkursu Globalni Liderzy Przyszłości. Gala konkursu, organizowanego przez redakcję „Harvard Business Review Polska” oraz ICAN Institute, odbyła się 7 grudnia 2016 r. w Warszawie i była także okazją do oficjalnej inauguracji nowego projektu badawczo‑networkingowego, dedykowanego liderom odważnie stawiającym kroki na światowych rynkach.

 

Celem konkursu jest wyróżnienie polskich liderów międzynarodowej ekspansji gospodarczej. Ma on wyróżniać firmy, które cechują się wysokim potencjałem sukcesu na rynkach międzynarodowych.

 

Polskie firmy mają już wieloletnie doświadczenie w konkurowaniu na światowych rynkach. O klientów zabiegają niższą ceną, wysoką jakością produktów i usług, a także innowacyjnością modeli biznesowych. Nierzadko udaje im się prześcignąć zagranicznych gigantów.

 

Jak jednak pokazuje badanie „Polskie firmy na globalnej scenie”, przeprowadzone przez ICAN Research oraz redakcję „Harvard Business Review Polska”, wiele polskich przedsiębiorstw decyduje się na ekspansję zagraniczną dopiero po osiągnięciu wysokiego wzrostu na rynku lokalnym. A to może prowadzić do niewykorzystania dynamiki i potencjału rozwojowego – firmy takie zbytnio zwlekają z podjęciem decyzji o zagranicznym podboju. W globalnym świecie nie trzeba być gigantem, by odnieść międzynarodowy sukces. Ważniejszymi czynnikami jest strategia oparta na innowacyjnym produkcie i dobrze dobrani partnerzy biznesowi. Najważniejszą cechą firm, które są w stanie zwyciężać zagranicą, jest jednak elastyczność, dzięki której można szybko dostosować ofertę do potrzeb lokalnych klientów.

 

W celu wsparcia polskich liderów międzynarodowej ekspansji powstał konkurs Globalni Liderzy Przyszłości. Ma on wyróżniać firmy, które cechują się wysokim potencjałem sukcesu na rynkach międzynarodowych.

 

W ramach trzeciej edycji konkursu Globalni Liderzy Przyszłości nagrodzono czterech laureatów:

 

  • Cloud Technologies SA – Za wciąż podnoszoną efektywność kampanii reklamowych własnych klientów, dzięki zdolności do przetwarzania i komercjalizacji dużych danych.

 

  • Oponeo SA – Za silną przewagę konkurencyjną i wiarygodność budowaną dzięki stworzeniu portalu internetowego udostępniającego specjalistyczną wiedzę o opiniach i opinie ich użytkowników.

 

  • Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych Sp. z o.o. – za wysoką jakość produktu, elastyczność i dostosowalność do wymagań klienta dzięki własnemu zapleczu produkcyjnemu.

 

  • Zortrax SA – Za szybką i elastyczną ścieżkę produkcyjną i bardzo wysoką jakość produktów przy utrzymaniu niskiej ceny.

 

Gala konkursu była również okazją do  inauguracji projektu badawczo‑networkingowego Globalni Liderzy Przyszłości, którego celem jest wspieranie polskich przedsiębiorców w ich walce o globalne rynki.

 

Projekt ma zgromadzić i uporządkować doświadczenia rodzimych przedsiębiorstw, które przetarły już szlaki na zagraniczne rynki, pokonały liczne bariery i z powodzeniem prowadzą międzynarodową działalność.

 

Więcej o projekcie dowiedzieć można się na stronie globalniliderzy.pl.

 

(źródło: materiały organizatora)