English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna Aktualności
Zakładki 3
zakladki_video

Aktualności

DRUKUJ

Czym jest telepraca? – w Polskim Radiu wyjaśnia ekspert Pracodawców RP Wioletta Żukowska-Czaplicka

10-01-2017

 

Telepraca to elastyczna forma zatrudnienia, która została wprowadzona do polskiego Kodeksu pracy w 2007 roku. Z zawartej tam definicji telepracy wynika, że jest to praca wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. W praktyce pracownik pracuje poza siedzibą firmy, najczęściej w domu i wykonuje pracę za pośrednictwem poczty elektronicznej – tłumaczy w Polskim Radiu ekspert Pracodawców RP Wioletta Żukowska-Czaplicka.

 

Telepracy nie można utożsamiać z pracą zdalną czy pracą w systemie home office, bo telepraca odnosi się tylko do umów o pracę. Zanim pracodawca wprowadzi telepracę, musi zawrzeć w tej sprawie porozumienia za związkami zawodowymi albo wprowadzić regulamin – podkreśla.

 

– Telepraca sprawdza się w przypadku osób, które chcą łączyć pracę z obowiązkami rodzinnymi np. z opieką nad dzieckiem, czy w przypadku osób chorych czy niepełnosprawnych, które pomimo choroby czy niepełnosprawności chcą zachować aktywność zawodową. Ta forma zatrudnienie cieszy się coraz większą popularnością wśród osób młodych, pokolenia, które chce pracować bardziej elastycznie i najlepiej zdalnie – dodaje.

 

Materiał jest dostępny tutaj.