English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna Aktualności
Zakładki 3
zakladki_video

Aktualności

DRUKUJ

Bliski Wschód szansą na nowe możliwości rozwoju polskich przedsiębiorców

24-04-2012

Kończąca się we wtorek wizyta premiera Donalda Tuska na Bliskim Wschodzie może być doskonałą okazją do wyraźniejszego zaistnienia polskich przedsiębiorców w tym regionie, a także do zainteresowania lokalnych firm inwestowaniem w naszym kraju.

 

Wizyta premiera Donalda Tuska w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej skupiona była przede wszystkim wokół promocji polskiego biznesu, nawiązywania kontaktów biznesowych oraz zachęcania do inwestycji w naszym kraju.


– Z punktu widzenia przedsiębiorców ważnym elementem wizyty było podpisanie umowy o współpracy gospodarczej pomiędzy Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi – mówią eksperci Pracodawców RP. Ich zdaniem umowa ta może się przyczynić do zacieśnienia więzi gospodarczych poprzez utworzenie formalnych podstaw współdziałania, m.in. w dziedzinie certyfikacji i standaryzacji, a także rozwoju usług konsultingowych, prawnych, bankowych czy technicznych. Umowa sprzyja także współpracy małych i średnich przedsiębiorstw, nawiązywaniu kontaktów biznesowych oraz tworzeniu przedstawicielstw, oddziałów lub jednostek promujących działalność gospodarczą drugiego państwa.


Bardzo owocna może okazać się również wizyta szefa rządu w koncernie petrochemicznym SABIC. Jak informuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, niewykluczona jest współpraca koncernu z Orlenem. Kontakt z SABIC jest ważny z punktu widzenia potencjalnego udziału tej firmy w prywatyzacji polskich przedsiębiorstw z branży chemicznej. A to właśnie stanowi jedną z głównych kwestii – obok oferty polskiego przemysłu zbrojeniowego – która towarzyszyła wizycie Premiera na Półwyspie Arabskim.


Zdaniem Pracodawców RP zdobywanie rynku Bliskiego Wschodu może przynieść korzyści w formie zarówno materialnej (polepszenie kondycji finansowej polskich przedsiębiorców dzięki wejściu na nowy rynek), jak i niematerialnej (pozytywne postrzeganie polskich przedsiębiorców jako rzetelnych, działających globalnie kontrahentów biznesowych). Warto pamiętać, że Arabia Saudyjska należy do potentatów regionu w aspekcie nie tylko politycznym, lecz także gospodarczym, wytwarza bowiem jedną czwartą PKB całego regionu arabskiego.