English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna Aktualności
Zakładki 3
zakladki_video

Aktualności

DRUKUJ

Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej promują odpowiedzialny biznes

01-06-2012

Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej zaprezentowali najnowszą publikację pt. Warto mieć standardy, czyli Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu oraz podręcznik do jego wdrażania. Stanowi ona zbiór wskazówek do wdrażania zasad CR (ang. corporate responsibility).
 

Publikacja powstała w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu”, który jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Główny cel inicjatywy stanowi wsparcie przedsiębiorców oraz wypracowanie narzędzi do wdrażania zasad CR. Kluczowym elementem projektu było opracowanie Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu, który znalazł się w pierwszej części publikacji. Został w nim zawarty kanon zasad, jakimi powinien się kierować odpowiedzialny przedsiębiorca. Drugą część publikacji stanowi podręcznik do wdrażania zasad zawartych w Kodeksie. Na ostatni rozdział składają się zaś podręczniki branżowe, w których wyszczególniona została specyfika CR w sześciu sektorach: budowlanym, paliwowo-energetycznym, farmaceutycznym, finansowo-ubezpieczeniowym, FMCG oraz teleinformatycznym.
 

Publikacja powstała na podstawie wyników badań opinii publicznej, najważniejszych grup interesariuszy oraz pracowników. Stanowi kompendium wiedzy dla przedsiębiorców, którzy chcą prowadzić swoją działalność zgodnie z najwyższymi standardami odpowiedzialnego biznesu. W publikacji znajdą się odpowiedzi na wiele kluczowych pytań: Gdzie szukać informacji o odpowiedzialnym biznesie? Dlaczego warto wdrażać CR? Jak zdobyć poparcie zarządu przedsiębiorstwa przy wdrażaniu zasad społecznej odpowiedzialności biznesu?
 

Od 8 czerwca publikację w wersji elektronicznej będzie można bezpłatnie pobrać ze strony: www.koalicjacr.pl.
 

Publikacja powstała w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu”, którego liderem są Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Patronami merytorycznymi projektu są firmy, które w 2010 r. zawiązały Koalicję na rzecz odpowiedzialnego biznesu: Danone, GlaxoSmithKline, Hochtief Polska, Orange Polska, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo oraz Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Partnerem merytorycznym projektu jest firma PwC. Partnerami medialnymi projektu są: TVP Warszawa, "Rzeczpospolita", Onet.pl. "Brief" oraz Proto.pl.

 

Podczas spotkania, na którym zaprezentowano podręcznik, Pracodawcy RP wręczyli certyfikaty firmom, które zostały włączone do Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu. By do niej należeć, należało przejść weryfikację w postaci audytu przeprowadzonego przez firmę PwC. Audyt miał na celu zbadanie, czy przedsiębiorstwa spełniają najwyższe standardy zawarte w Kodeksie Odpowiedzialnego Biznesu. Z 43 firm, które podpisały deklarację o przystąpieniu do Koalicji, 32 przeszły już weryfikację. – Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni wyjątkowym zaangażowaniem firm podczas naszych spotkań, a także faktem, iż niemal wszystkim audytowanym firmom udało się pokonać bardzo wysoko zawieszoną poprzeczkę – powiedziała przedstawicielka PwC Irena Pichola. Podkreśliła także fakt, iż projekt dał wielu firmom silny impuls do wdrażania kolejnych elementów odpowiedzialnego biznesu. – Po rozmowach z pracownikami firm widać, że zasady są wdrażane – powiedziała Irena Pichola.
 

Nagrodzone certyfikatem firmy podkreślały z kolei, iż decyzja o przystąpieniu do Koalicji była strzałem w dziesiątkę. – To bardzo ważny element w naszym rozwoju. Obecność w Koalicji to zobowiązanie, ale także i dowód na to, że idziemy w dobrym kierunku. Chcemy słuchać naszych pracowników i zachęcać naszych kooperantów, by dołączyli do Koalicji – mówili przedstawiciele firm, odbierając certyfikaty. Podkreślali także, że współpraca z przedstawicielami projektu pozwoliła z jednej strony na uporządkowanie działań związanych z CSR, z drugiej zaś – na zdiagnozowanie występujących jeszcze niedociągnięć.
 

Certyfikaty otrzymały następujące firmy: Atem Polska, Aterima, Atlas, BGK, BOŚ, Budimex, Cemex Polska, Coca Cola HBC Polska, Gaz System, GlaxoSmithKline, Hochtief Polska, Inter Cars, JSW, Katowicki Holding Węglowy, Kompania Węglowa, Mennica Polska, Murapol, Nadwiślańska Agencja Turystyczna, Nowy Styl, Orange Polska, PGNiG, PKN Orlen, PKP Energetyka, Plannja, Polkomtel, Pomorska Spółka Gazownictwa, Provident Polska, Sygnity, Tchibo Warszawa, Totalizator Sportowy, Volkswagen Poznań oraz Wyborowa.