English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna Artykuły
Zakładki 3
zakladki_video

Artykuły

DRUKUJ

„Paszport do eksportu” szansą rozwoju

28-03-2011

Siódma edycja naboru wniosków o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach działania 6.1 Programu Innowacyjna Gospodarka „Paszport do eksportu” cieszyła się jak dotychczas największą popularnością.

 

Coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z atrakcyjności zagranicznych rynków i potencjału, jaki za sobą niosą - zwłaszcza gdy światowe spowolnienie gospodarcze powoli odchodzi w zapomnienie. W kryzysie firmy były ostrożne, teraz szukają drogi rozwoju, nie tylko na rynku wewnętrznym. Choć w 2010 r niemal cała Europa wciąż borykała się z kłopotami gospodarczymi, to polskie przedsiębiorstwa sprzedały na rynki zagraniczne towary i usługi za rekordową kwotę 117,4 mld euro.

 

„Paszport do eksportu” jest szansą przede wszystkim dla tych przedsiębiorstw, które chcą się wypromować podczas targów czy misji gospodarczych, uzyskać certyfikaty na wprowadzane wyroby, jak również chcą skorzystać z usług w zakresie badań marketingowych, czy też usług doradczych w zakresie wyszukiwania partnerów handlowych na rynkach zagranicznych.

 

Jak wynika z informacji Centralnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich, w ramach PO IG w 2009 roku przyjęto w sumie 959 wniosków na kwotę 16 mln 649 tys. zł, a już rok później liczba wniosków wzrosła do 2333 na kwotę aż 141 mln 265 tys. zł. Wszystko wskazuje na to, że 2011 rok będzie rekordowy.

 

Jedną z firm, które zdecydowały się na wzięcie udziału w Programie, jest chojnowski zakład produkcji wyrobów papierowych Dolpap. – Działamy już od ponad ćwierćwiecza, a „Paszport do eksportu” to kolejna okazja do zdobycia unijnego dofinansowania eksportu – mówi Prezes Zarządu, Bogdan Krzywański. Udało się – Dolpap przeszedł już przez I etap i złożył wniosek w II etapie. – Pieniądze będą przeznaczone na promocję, reklamę zarówno wyrobów i spółki na rynkach zagranicznych, a także na uczestnictwo w zagranicznych targach oraz na spotkania biznesowe z klientami zagranicznymi – dodał prezes Krzywański. Co prawda spółka jest już obecna na rynkach zagranicznych, ale, jak podkreślił prezes Krzywański, realizacja projektu przyczyni się do jeszcze większej rozpoznawalności spółki i jej wyrobów, co w konsekwencji wpłynie na zwiększenie sprzedaży i umocnienie konkurencyjności Dolpapu.

 

W tym roku odbędą się jeszcze dwa nabory wniosków do „Paszport do eksportu”, pierwszy od 20 czerwca do 8 lipca, a drugi od 17 października do 4 listopada lub do wyczerpania alokacji na konkurs. Szczegóły na stronie www.poig.gov.pl.