English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna Nasi członkowie informują
Zakładki 3
zakladki_video

Nasi członkowie informują

DRUKUJ

Jak zrobić technologiczną rewolucję w firmie – cykl konferencji dziennika Rzeczpospolita dla małych i średnich przedsiębiorstw

29-04-2015

 

 

Jak zrobić technologiczną rewolucję w firmie – cykl konferencji dziennika Rzeczpospolita dla małych i średnich przedsiębiorstw 

 

W nowej gospodarce każda firma, która chce przetrwać, musi stać się w jakimś sensie firmą technologiczną. Oznacza to, że musi ona mieć świadomość możliwości jakie niosą nowe technologie i umieć wykorzystać ich potencjał dla własnych celów.

 

– Mamy coraz więcej przykładów, że do sektorów wchodzą firmy, które nie są firmami o znaczeniu wczorajszym. To raczej nie są firmy a algorytmy. Przykładem może być Airbnb – największa na świecie sieć hotelowa, która w praktyce jest serwisem pośredniczącym w czasowym wynajmie domów, mieszkań, czy pokoi. Takie efektywne firmy software’owe, oparte na algorytmach, wchodzące do tradycyjnych sektorów, potrafią wyssać z nich całą wartość. Dlatego uważam, że obecnie trzeba szukać przewag konkurencyjnych nie tyle w technologiach, co w rozwiązaniach, których nie mają inni. Wyposażenie firmy nawet w najnowocześniejsze technologie, którymi jednak dysponują również konkurenci, przewag nie daje. Trzeba mieć pomysł ja je wykorzystać  – mówi prof. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Zarządzani Szkoły Głównej Handlowej, który podczas konferencji  opowie o tym jak szukać efektywnych modeli biznesowych dla firmy.

 

Jak zatem sprostać tym wyzwaniom, aby przetrwać na konkurencyjnym rynku i nie dać się wyprzedzić firmom, które świadczą te same usługi w nowym modelu biznesowym? Jak zbudować efektywny model współpracy nauki z biznesem?

 

Na te i wiele innych pytań odpowiedzą eksperci podczas cyklu spotkań w regionach „Rewolucje MŚP. Nowe technologie jako źródło przewagi konkurencyjnej”.

 

Organizatorem sześciu konferencji w regionach jest dziennik „Rzeczpospolita”. Partnerzy merytoryczni cyklu to Agencja Rozwoju Przemysłu, Arcus, Deloitte i Microsoft. Patroni honorowi to Ministerstwo Gospodarki i Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 

Najbliższa konferencja odbędzie się 13 maja w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia.

 

Partnerami konferencji w Gdyni jest Pomorski Park Naukowo- Technologiczny Gdynia, Business Centre Club, Enterprise Europe Network oraz Pomorska Izba Rzemieślnicza.

 

Do udziału w dyskusjach regionalnych pragniemy zaprosić:

 

  • właścicieli i kadrę zarządzającą małych i średnich przedsiębiorstw,
  • naukowców, którzy na swoim koncie mają projekty realizowane z biznesem
  • przedstawicieli instytucji otoczenia biznesu, których zaangażowanie w regionie pozytywnie wpływa na wzrost poziomu konkurencyjności lokalnych firm.

 

Udział w konferencji jest bezpłatny.

                                                                                  

Więcej informacji na stronie www.konferencje.rp.pl/rewolucjemsp_gdynia