English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna O nas Media o nas
Zakładki 3
zakladki_video

Media o nas

DRUKUJ

„Gazeta Wyborcza”: Dyplom na zamówienie

25-05-2015

Polskie uczelnie tworzą bazy tematów prac dyplomowych i liczą, że skorzystają z nich przedsiębiorcy. Dla studentów to szansa np. na zdobycie stażu, a nawet pracy. Dla firm - na darmowe badania. Tylko czy to działa w praktyce?

 

Przedsiębiorcy zyskują przede wszystkim możliwość darmowego przeprowadzenia badań, za które musieliby dodatkowo płacić zewnętrznym firmom. – Nie trzeba się obawiać jakości tych badań. Przedsiębiorca nic na tym nie traci, czasem temat pracy nie polega też na rozwiązaniu konkretnego problemu, ale na analizie możliwości rozwoju W przyszłości – uspokaja Monika Zaręba, ekspertka Pracodawców RP.

 

– Współpraca między biznesem a nauką dopiero się u nas zaczyna – zauważa Monika Zaręba z Pracodawców RP. – Brak u nas takiej tradycji. Obie strony, zarówno uczelnie jak i przedsiębiorcy dopiero uczą się współpracy, a jedną z jej form jest właśnie zamawianie tematów prac – zauważa.

 

– Muszą się zmienić postawy, na szczęście już się powoli zmieniają. Na uczelnie wkraczają coraz mniej liczne roczniki i to wymusza rywalizację, przede wszystkim przez podnoszenie jakości i oferowanie czegoś więcej niż same wykłady. Baza zamawianych tematów prac i współpraca z przedsiębiorcami może być tutaj jednym z argumentów – zwraca uwagę Monika Zaręba.