English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna O nas Media o nas
Zakładki 3
zakladki_video

Media o nas

DRUKUJ

„Rzeczpospolita”: Jak sponsorować sport? Jak inwestycję, a nie kaprys prezesa!

09-05-2016

Wiedzą Państwo, że w ubiegłym roku nakłady na sponsorowanie imprez i klubów sportowych sięgnęły w naszym kraju niemal 4 mld zł? (…) Kwoty przeznaczane na sport w ostatnich 15 latach wzrosły mniej więcej 20-krotnie. I nie ma się co dziwić, w epoce globalnego rynku nawet emocje dadzą się przeliczyć na pieniądze. Sponsorowanie sportu, oczywiście odpowiednio przeprowadzone, to dla firmy wymierne korzyści, chociażby w sferze wizerunkowej – pisze w „Rzeczypospolitej” Prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski.

 

Zwraca uwagę, że duża część z tej kwoty przypada na spółki kontrolowane przez Skarb Państwa, bo to one stanowią znaczącą część listy największych polskich firm, a sport potrzebuje zamożnych sponsorów.  Nierzadko chodzi o duże i skomplikowane projekty, a przelanie określonej kwoty na konto organizatora sportowego wydarzenia jest tylko jednym z etapów działania.

 

Niestety, w wielu firmach, także państwowych i samorządowych, zwłaszcza mniejszych, wszystko zaczyna się i kończy na tym właśnie punkcie. Prezes lubi hokej na trawie? To dajemy na amatorską drużynę hokeja na trawie, chociaż trudno uzasadnić to korzyściami dla firmy. Kolega burmistrza urządza turniej gry w bule? Jakże odmówić wsparcia z firmowego budżetu... Wszystko bez ładu, składu i racjonalnej polityki budowania marki. Po prostu „zapłać i zapomnij” – ocenia.

 

Nawiązując do prac nad kodeksem etycznym związanym ze sponsorowaniem sportu przez spółki Skarbu Państwa, Prezydent Pracodawców RP pozytywnie ocenia fakt, że będzie to zbiór zasad, a nie akt prawny z zakazami i nakazami regulujący wspieranie sportu. – I bardzo dobrze, ponieważ na centralnym zarządzaniu tak wrażliwą dziedziną straciliby wszyscy – dodaje Malinowski.

 

Minister sportu Witold Bańka ma z pewnością dobre chęci i życzę mu, by udało się choć trochę uporządkować wspieranie tej dziedziny przez spółki Skarbu Państwa. (…) Sponsoring ma być robiony z głową, panowie prezesi, tylko tyle i aż tyle – podsumowuje Prezydent Pracodawców RP.