English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna O nas Media o nas
Zakładki 3
zakladki_video

Media o nas

DRUKUJ

„Rzeczpospolita”: Dzieci odchudzanie przez zniechęcanie

15-04-2015

Nowe pomysły zmian w ustawie o radiofonii i telewizji proponowane przez resort kultury są przedstawiane jako motywowane troską o konsumenta, i to tego najmłodszego. Chodzić ma o to, by młódź nie obżerała się słodyczami pod wpływem reklamy i nie tyła w sposób niekontrolowany. Problem w tym, że ta  troska jest kontrproduktywna, bo rozwiązania zostały już przyjęte. Zmiana proponowana przez resort kultury jest wielkim zniechęceniem do wszelkich działań na poziomie samorządu i samoregulacji – pisze w „Rzeczpospolitej” Prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski.

 

Jak zauważa Prezydent Pracodawców RP, pod wpływem unijnej dyrektywy audiowizualnej nadawcy telewizyjni sami już zrezygnowali z reklam słodyczy, słodkich napojów, słonych i słodkich przekąsek dla dzieci do lat 12. O skutkach tej starannie przygotowanej, oddolnej zmiany możemy się nie dowiedzieć, bo ledwo wchodzi ona w życie, a ministerstwo szykuje  już  nową.

 

Zdaniem Andrzeja Malinowskiego zapisy rządowe będą dyskryminować tych producentów, którzy chcą kreować swoje marki, a wsparcie zapewnią one niekorzystającym z reklamy pseudomarkom, tworzonym przez duże sieci dyskontowe i konkurującym na rynku głównie ceną.

 

Od lat w naszym kraju promowana jest teza, że dba się o to, by rzeczywistość zmieniać najpierw na poziomie samorządu. Okrasza się tę tezę takimi określeniami, jak: „deregulacja”, „samorządność” „tanie państwo”. Przykro mówić, ale kto się na to nabrał, ten frajer ocenia Prezydent Pracodawców RP.

 

Najlepszą bowiem decyzją, jaką może tu podjąć administracja rządowa, jest brak decyzji – odstąpienie od zmian i pozostawienie regulacji tym, którzy się na sprawie znają, czyli samym nadawcom podsumowuje Malinowski.