English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna CSR Aktualności
Zakładki 3
zakladki_video

Aktualności

DRUKUJ

Biznes chce mówić o swojej odpowiedzialności

17-04-2013

11 kwietnia br. w siedzibie Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej odbyło się spotkanie z przedstawicielami biznesu i mediów, dotyczące promocji działań związanych z CSR. Okazuje się, że temat ten wzbudza kontrowersje i jest dość problematyczny dla samych firm. W wyniku przeprowadzonej dyskusji uczestnicy spotkania doszli do wniosku, że komunikowanie działań z zakresu CSR nie wymaga ciągłego stosowania określeń: „społeczna odpowiedzialność biznesu”, „odpowiedzialny biznes” czy „zrównoważony rozwój”. Zdecydowanie cenniejsze może okazać się włączenie CSR do misji i strategii firmy, dzięki czemu odpowiedzialne podejście będzie podkreślane przy okazji komunikowania o firmie.


Kierując przekazy w stronę szerokiego grona odbiorców, wystarczy poruszać kwestie aktualnych problemów społecznych i pokazywać, jak firmy odpowiadają na te wyzwania – niekoniecznie w kontekście CSR. Przedsiębiorcy natomiast oczekują zdobycia specjalistycznej wiedzy, którą będą mogli wykorzystywać przy zarządzaniu ich firmą.


Poruszanie tematu CSR przez media nie należy do zadań łatwych, ze względu na całe spektrum zagadnień oraz, zdaniem mediów, niski poziom konkretnych informacji z tym związanych. Dziennikarze oczekują, że otrzymywane informacje będą inspirować zarówno ich, jak i odbiorców ich usług.


Zdaniem środowisk biznesowych media należy traktować jak przedsiębiorstwa, a więc oczekiwać od nich działań z zakresu odpowiedzialności biznesu. Będzie to budować ich wyższą świadomość dotyczącą tego tematu – zarówno w tej grupie, jak i wśród odbiorców ich przekazów.

 

Główne wnioski z dyskusji:

  • Przedsiębiorcy powinni swoje działania oprzeć o strategię odpowiedzialnego biznesu, a następnie rozpocząć działania komunikacyjne – nie odwrotnie.
  • W komunikatach mediów znajduje się zbyt wiele negatywnych przekazów odnośnie do zachowań nieetycznych firm, bez podkreślania dobrych praktyk CSR.
  • Wśród przedstawicieli mediów brakuje poparcia dla działań CSR.
  • Zadaniem mediów jest edukowanie społeczeństwa i budowanie świadomości co do tego, czym jest CSR.
  • Programy kreowane przez media powinny inspirować, budzić refleksję, stymulować do dalszego zgłębiania tematu, wyszukiwania informacji o CSR.