English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Zakładki 3
zakladki_video

Artykuły

DRUKUJ

Przedsiębiorcy stawiają na egzotyczne rynki

29-04-2011

  Tekst ukazał się w dzienniku Rzeczpospolita,

  29 kwietnia 2011 r.

 

Z funduszy europejskich, dzięki którym przedsiębiorcy mogli uczestniczyć w targach, skorzystały głównie te firmy, które stawiają na eksport swoich produktów.

 

Spółka Marcina Buzalskiego z Gdańska produkuje biżuterię srebrną z bursztynem. – Aż 90 procent produktów sprzedajemy na eksport - do krajów Unii Europejskiej, a także USA, Australii, RPA i Tajwanu – mówi właściciel, Marcin Buzalski.


Firma powstała w 2007 roku. Obecnie oferuje ponad 600 wzorów biżuterii odlewanej oraz 300 wzorów wykonywanej ręcznie w sześciu odmianach kolorowych bursztynu. W ofercie ma takie wyroby jak kolczyki, wisiorki, naszyjniki, bransoletki, pierścionki i broszki.
Spółka ta realizowała w 2009 r. unijny projekt „Promocja firmy Amber Marcin Buzalski na rynku krajowym i zagranicznym poprzez udział w targach” przygotowany dla małych przedsiębiorstw z Pomorza.

 

– Uczestniczyliśmy w dofinansowanych ze środków unijnych dwóch targach na terenie kraju, w targach Amberif oraz Ambermart, a także targach zorganizowanych w czerwcu 2009 roku w Hongkongu – wspomina Marcin Buzalski. – Targi zostały zorganizowane w kiepskich czasach, w środku kryzysu. Ale dzięki środkom unijnym ponosiliśmy mniejsze obciążenie finansowe związane z udziałem w tego typu imprezach. Zbudowaliśmy też za te pieniądze piękne stoisko, co podniosło prestiż naszej ekspozycji o klasę wyżej – wspomina.
Od czasu wyjazdu do Hongkongu jego firma ma klientów, z którymi współpracuje do dzisiaj.

 

Na szerokie wody


Z funduszy europejskich na promocję skorzystał też w 2009 r. Michał Korneszczuk, prezes firmy Nautica Boats z Gdańska. Zrealizował on projekt „Wzrost rozpoznawalności jachtów mieczowych Nautica Boats Sp. z o.o. i rozwój sprzedaży poprzez uczestnictwo w targach tematycznych”.


– Zajmujemy się scalaniem elementów jachtów i sprzedażą sportowych jachtów mieczowych typu Nautica 450 – informuje Michał Korneszczuk. Jachty te sprzedawane są głównie za granicę. – Jesteśmy nastawieni na rynek unijny, jachty sprzedajemy głównie do Niemiec, mam też pojedynczych odbiorców w Holandii i Szwajcarii – mówi Michał Korneszczuk.


Jego firma dwa razy otrzymała dofinansowanie unijne na udział w targach branżowych: w Warszawie oraz w Niemczech. – Od tamtego czasu mamy dwóch przedstawicieli handlowych w Niemczech – mówi Michał Korneszczuk.

 

Rozpoznanie


Z kolei z projektu w poddziałaniu 1.6.1 Promowanie atrakcyjności regionu, skorzystały Międzynarodowe Targi Gdańskie. W listopadzie 2009 roku zorganizowały kampanię promocyjną bursztynu na rynku arabskim, w Dubaju.


– Naszym celem było pokazanie bursztynu oraz wyrobów jubilerskich na rynku arabskim. Dużym zainteresowaniem cieszył się bursztyn oprawiony w złoto oraz rzeźby z bursztynu – wspomina Ewa Rachoń, dyrektor programów Amberif i Ambermart.


W czasie targów biżuteria nie była sprzedawana. – To był wyjazd rozpoznawczy. Nawiązaliśmy kontakty z lokalnymi kontrahentami, a także tamtejszymi mediami. Dzisiaj wiemy, z kim rozmawiać, gdybyśmy mieli promować nasze produkty na tym rynku – dodaje Ewa Rachoń.


Choć od targów minęło niemal dwa lata, efekty udziału w nich przedstawicieli Międzynarodowych Targów Gdańskich SA widoczne są do dzisiaj. – Na organizowanych przez nas targach Amberif coraz częściej pojawiają się kontrahenci m.in. ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kataru, Kuwejtu oraz Iranu – kończy Ewa Rachoń.