English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Strona główna Projekty europejskie Projekty zrealizowane Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu
Zakładki 3
zakladki_video

Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu

DRUKUJ

Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej pragnąć sprostać wyzwaniom współczesnego rynku – odgrywają rolę lidera „Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu”. Patronami projektu są: Telekomunikacja Polska SA, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Powszechny Zakład Ubezpieczeń, Danone, Hochtief oraz GlaxoSmithKline. Partnerem merytorycznym zaś jest firma PwC.

 

Głównym celem projektu było wsparcie przedsiębiorców we wdrażaniu strategii odpowiedzialnego biznesu (ang. CR – Corporate Responsibility). Zadanie to zostało zrealizowane poprzez upowszechnianie wiedzy wśród przedsiębiorców i udostępnienie im narzędzi niezbędnych do zainicjowania działań z zakresu CR.

 

„Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” miała również na celu zwiększenie poziomu wiedzy oraz świadomości pracowników firm na temat CR. W związku z tym zostały wśród nich przeprowadzone bezpłatne szkolenia e-learningowe.

 

Jednym z głównych elementów projektu była organizacja konkursu Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu. Tytuł ten otrzymywały firmy, które prowadzą działalność biznesową zgodnie z najwyższymi standardami odpowiedzialnego biznesu.

 

„Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” stanowiła odpowiedź na potrzebę zmiany
w świadomości przedsiębiorców i ich pracowników – zmiany dotyczącej percepcji CR, kryteriów odpowiedzialności, opłacalności oraz nieuchronności jej wprowadzenia.

 

Czas realizacji: 23 maja 2010 r. – 23 maja 2013 r.

 

Kwota dotacji: 3 950 987,59 zł.

 

Główny cel: Zwiększenie wiedzy pracodawców i pracowników o CR.

 

Główne działania:

  • Przygotowanie szkolenia e-learningowego.
  • Przygotowanie Kodeksu CR.
  • Przeprowadzenie konkursu Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu.