English English
7 tysięcy firm, blisko 3 miliony zatrudnionych
Zakładki 1

Wyszukiwarka

Opinie ekspertów
Zakładki 3
zakladki_video

Opinie ekspertów

DRUKUJ

Przedsiębiorcy zainteresowani Kodeksem Odpowiedzialnego Biznesu

01-03-2011

Pracodawcy RP zaprezentowali długo oczekiwany przez przedsiębiorców Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu – zbiór fundamentalnych zasad, którymi powinny kierować się odpowiedzialne firmy. Organizacja przedstawiła także metodologię weryfikacji stosowania tych zasad, która zostanie przeprowadzona w 45 firmach.

 

Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu jest pierwszą tego rodzaju publikacją w Polsce. Powstał on w oparciu o wyniki badań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, które zostały zrealizowane na zlecenie Pracodawców RP w ostatnim półroczu.

 

- Podstawowym wyróżnikiem Kodeksu jest to, że został on specjalnie opracowany z myślą o polskich przedsiębiorstwach, z uwzględnieniem polskiej specyfiki - podkreśla Kamila Kostrzewska, ekspert ds. CSR Pracodawców RP.

 

Wielkim atutem Kodeksu jest to, że jest przeznaczony zarówno dla firm, które są liderami w stosowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu jak i tych, które dopiero przymierzają się do jej wdrożenia. W Kodeksie zostały wykorzystane międzynarodowe standardy dotyczące odpowiedzialnego działania firm. Do każdej z dziewięciu zasad Kodeksu (o których poniżej) dopasowano odpowiednie wskaźniki międzynarodowych standardów: GRI, ISO 26000, Global Compact i OECD. Dzięki temu Kodeks jest kompleksowy.

 

- W dzisiejszej rzeczywistości nie można rozwijać gospodarki bez rozwoju społecznego i troski o środowisko. Polski biznes jest na tyle dojrzały, aby skupiać się nie tylko się na osiąganiu zysku z działalności biznesowej, ale także zwracać uwagę na to, w jaki sposób zysk ten jest osiągany – stwierdzają eksperci z firmy doradczej PwC, która jest partnerem merytorycznym projektu.

 

W spotkaniu zorganizowanym przez Pracodawców RP wzięli udział przedstawiciele kluczowych dla gospodarki sektorów, m.in. teleinformatycznego, paliwowo-energetycznego, farmaceutycznego, finansowego, FMCG oraz budowlanego.

 

Kodeks i jego promocja zostały zrealizowane w ramach projektu Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

 

Zasady Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu:

  •   Wyznaczamy standardy i edukujemy w zakresie odpowiedzialnego biznesu
  •   Wspieramy rozwój społeczny i gospodarczy
  •   Szanujemy naszych pracowników, zapewniając im godne warunki pracy
  •   Budujemy kulturę organizacyjną w oparciu o wartości i indywidualne potrzeby pracowników
  •   Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz odbiorców naszych produktów i usług
  •   Prowadzimy działalność biznesową w oparciu o zaufanie i partnerstwo
  •   Prowadzimy rzetelną komunikację i odpowiedzialne działania marketingowe
  •   Tworzymy i rozwijamy produkty i usługi w odpowiedzi na nowe wyzwania społeczne i środowiskowe
  •   Dbamy o środowisko